موسسه آموزشی اندیشه فردا ایرانیان در سال 1396 تاسیس گردید و با رویکردی نوین به حوزه آموزش و مبنا
قرار دادن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در نظر دارد تا ضمن توجه به توانمندیهای فردی و جمعی
دانش آموزان که ناظر به جنبههای هویتی (عقلانی، عاطفی، ارادی و عملی) است، به رشد و تحقق ساحتهای
مختلف تعلیم و تربیت اقدام نماید.
هدف اصلی موسسه آموزشی اندیشه فردا ایرانیان بر این بوده و
هست تا
بر مبنای ارزشهای اسلامی، ایرانی و انسانی زمینه رشد عاطفی، اجتماعی و خود ادراکی دانش آموزان در
مدرسهای که بر اساس تعلق خاطر دانش آموزان استوار است را فراهم نماید.
موسسین
در عصر جهانی شدن شاهد تحول عظیمی در تمامی ساختارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستیم.
رویکردهای
برآمده از عصر جدید ارتباطات و فناوریها، تعریف جدیدی را در “تعلیم و تربیت” و “آموزش و پرورش”
باعث گردیده است.
در عصر جدید دیگر صرفا تاکید بر انتقال دانش نیست، که باید به جای مواد درسی به کل انسان پرداخت
و
تمامی ابعاد زندگی او را مورد توجه قرار داد.
از همین روســــت که برای اثربخشی بهتر
“آموزش”
ناگزیریم کارکردهای نوینی را متناسب با روح زمانه برگزینیم.
گزینش و دستیابی به کارکردهای
نو
مستلزم
نگاهی نو به نظام آموزش و پرورش در دنیا است.
موسسین
در عصر جهانی شدن شاهد تحول عظیمی در تمامی ساختارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستیم.
رویکردهای
برآمده از عصر جدید ارتباطات و فناوریها، تعریف جدیدی را در “تعلیم و تربیت” و “آموزش و پرورش”
باعث گردیده است.
در عصر جدید دیگر صرفا تاکید بر انتقال دانش نیست، که باید به جای مواد درسی به کل انسان پرداخت
و
تمامی ابعاد زندگی او را مورد توجه قرار داد.
از همین روســــت که برای اثربخشی بهتر
“آموزش”
ناگزیریم کارکردهای نوینی را متناسب با روح زمانه برگزینیم.
گزینش و دستیابی به کارکردهای
نو
مستلزم
نگاهی نو به نظام آموزش و پرورش در دنیا است.
کسب علم و مهارتهای فناوری، شناخت از هوش و استعدادهای خویش، تقویت قوای ذهنی خلاق و تخیل، نفی
انگیزههای نامطلوب، مشارکت پذیری اجتماعی، ایفای نقش مسئولانه، حقوق شهروندی، تبدیل تفکر به
تفکر
انتقادی (کسب مهارتها، تواناییها و استفاده از آنها در زندگی) و … از جمله بدیهیترین
کارکردهای
مدارس در هزاره سوم میباشند.
ما در موسسه آموزشی اندیشه فردا ایرانیان در تلاشیم، تا با استفاده از رویکردهای نوین آموزشی در
دنیا، مدرسه را به تجربهای هیجان انگیزتر، رضایت بخشتر و غنیتر برای همه کسانی که در فرآیند
آموزشی دخیل هستند، تبدیل کنیم تا در این میان دانش آموزان بتوانند با درک بهتر از توانمندیهای
بی
حد و حصر خود، در آینده شهروندانی مشارکتجو و مسئولیت پذیر در جامعه انسانی باشند.
برای ایجاد محیطی پویا و شاد در مدرسه باید ضمن استفاده از نظریههای نوین آموزشی به راهکارهای
عملی
و عینی توجه نمود.
انتخاب ما برای گذر از رویکردهای سنتی آموزش و پرورش، آموزش ترغیبی است و
خرسندیم
که پس از سالها تلاش در عرصه تربیت فرزندان ایران اسلامی به عنوان نخستین مدرسه کشور با پذیرش
عضویت مدارس اندیشه فردا ایرانیان در یکی از مهمترین نهادهای بین المللی آموزش و پرورش یعنی
اتحادیه
جهانی مدارس ترغیبی، پیشگام در اجرای نوینترین شیوههای آموزشی روز دنیا در میهن عزیزمان
هستیم.
چشم اندازها، رویکردها و اهداف ما، آموزش و پرورش چند بعدی دانش آموزان در مدرسه ترغیبی اندیشه
فردا
ایرانیان می باشد.